Problemy? Wyzwania? A może sytuacje do rozwiązania? Jak za pomocą postawy proaktywnej menedżera inspirować zespół do ponadprzeciętnych rezultatów?
Łukasz Laskowski, Poziom 4
Sala A+B+C, 9.00 – 9.30
Reaktywność to zjawisko powszechne w społeczeństwie. Szukanie winnego, używanie wymówek, uzasadnianie niepowodzeń, to droga obwiniającego, którą idzie niemalże codzienne każdy z nas. Podczas tego wystąpienia dowiesz się, jak zmienić kurs z postawy reaktywnej na proaktywną. Jakie słownictwa używać, żeby nie wpadać w pułapki reaktywności. Jak przyzwyczaić zespół do szukania rozwiązań.
—————————–
Miłość niekoniecznie od pierwszego wejrzenia – co zrobić, aby pacjenci nas odkryli, pokochali i zostali z nami na długo.
Dorota Gładkowska, Case Consulting
Sala A+B+C, 10:00-10:30
Badania mówią, że klient potrzebuje aż 10 spotkań z marką, aby ją zapamiętać. Układ limbiczny naszego mózgu nieustannie filtruje informacje, wyrzucając te, które nie wydają mu się ciekawe. Jak zatem zaciekawić klienta/pacjenta? Co zrobić, by być zauważonym? O jakich narzędziach budowania widoczności zapominamy, a które zdajemy się przeceniać? I które działania sprawiają, że zyskujemy wierne grono fanów naszej marki, nie opuszczające nas nawet w trudnych momentach.
—————————–
Cześć, chętnie Cię poznam, czym się zajmujesz, jak możemy sobie pomóc? – sesja networkingowa dla uczestników konferencji
Dorota Gładkowska, Case Consulting
Sala A+B+C, 10:30-11:10
Konferencje dla branży medycznej organizowane przez Mazowieckie Centrum Biznesu odbywają się w wielu miastach w Polsce. Ich celem jest edukacja i dawanie inspiracji, dzięki czemu kadra placówek medycznych może się rozwijać, a obecności firm świadczących usługi dla branży medycznej sprzyja poznawaniu nowych, ciekawych rozwiązań i nawiązywaniu cennych kontaktów.
W 2024 roku MCB wprowadza do programu konferencji nowy cykl paneli, które mają służyć wzajemnemu głębszemu poznaniu jej uczestników. Naszą ambicją jest zainspirowanie środowiska medycznego w danym mieście do większej integracji. Moderowana sesja networkingowa będzie służyć pobudzeniu uczestników do wymiany myśli, nawiązania relacji, które, mamy nadzieję, będą służyły temu, że lepiej poznamy się nawzajem i będziemy mogli skutecznie się wspierać w swoich działaniach na lokalnym rynku.
—————————–
“Po co to zmieniać szefie! Zawsze tak robiliśmy i było dobrze! Jak sobie radzić z lękiem przed zmianą i oporem w zespole pracowniczym?Aleksandra Laskowska, Trener Biznesu Coach
Sala A, 11.40-12.10
Jednym z najtrudniejszych wyzwań każdego menedżera, niejednokrotnie spędzającego sen z powiek, jest skuteczne radzenie sobie z oporem pracowników. Tego typu postawę zazwyczaj odbieramy bardzo personalnie i emocjonalnie. Obwiniamy siebie za brak umiejętności skutecznego delegowania lub przypisując naszym współpracownikom etykietkę wrogiego nastawienia, lenistwa i sabotowania nowych zadań i procedur. Zarówno w jednym, jak i w drugim przypadku robimy krzywdę sobie samym oraz naszym współpracownikom, tworząc żyzne podłoże do przyszłych konfliktów i braku płaszczyzny porozumienia, okopując się na swoich stanowiskach. Tymczasem świadomość, że zmiana sama w sobie na poziomie czysto fizjologicznym wywołuje opór płynący z lęku przed nieznanym oraz z konieczności zainwestowania dodatkowej energii, sprawia, że jako menedżer lepiej potrafię poradzić sobie ze swoimi nieprzyjemnymi emocjami oraz z trudnymi zachowaniami pracowników. Świadomość dotycząca etapów zmiany, umiejętność doboru narzędzi komunikacyjnych pod kątem radzenia sobie z oporem pracowników z zachowaniem zdrowego dystansu oraz szacunku, a także wiedza jak postępować w sytuacjach trudnych sprawi, że będziemy ze zdecydowanie większym zaufaniem potrafili bezpiecznie przeprowadzić zespół przez to ogromne wyzwanie jakim jest zmiana.
—————————–
Nowoczesne technologie na rzecz dostępności: Rozwiązania mobilne SIMPLE.iMED w świetle programu Dostępność Plus
Marek Dynowski, Prezes Zarządu Medinet Systemy Informatyczne
Sala A, 12.10-12.40
W dobie cyfryzacji, dostęp do usług zdrowotnych staje się kluczowym wyzwaniem. Prezentacja skupi się na aplikacjach od SIMPLE.iMED, które rewolucjonizują zarządzanie opieką zdrowotną dzięki mobilnym technologiom. Omówimy, jak te innowacje nie tylko ułatwiają codzienną pracę lekarzy i personelu medycznego, ale również usprawniają procesy komunikacyjne i dostęp do informacji w placówkach zdrowotnych. Dodatkowo, przedstawimy możliwości wsparcia finansowego z programu Dostępność Plus oraz FEnIKS, co otwiera nowe perspektywy dla
—————————–
Mindfulness dla zabieganych czyi jak odnaleźć sens i poczucia wpływu w świecie VUCA i BANI?
Weronika Ławniczak, Instytut Zdrowia i Urody Holispace
Sala A 12:40-13:10
Mindfulness jest potężnym narzędziem w radzeniu sobie z wyzwaniami współczesnego świata VUCA i BANI. Poprzez rozwijanie uważności, możemy znaleźć spokój, sens i poczucie wpływu w naszym życiu, niezależnie od roli jaką pełnimy. W obliczu nieprzewidywalnych zmian i złożonych wyzwań, przez proste praktyki pokażę Ci jak znaleźć klucz do równowagi i wewnętrznego spokoju. Praktyka uważności np. przed oddychanie, pomaga nam nie tylko w redukcji stresu i poprawie samopoczucia, ale również w budowaniu głębszych, bardziej satysfakcjonujących relacji z innymi. Przed nami wyzwania nabywania nowych kompetencji i i podejść do zarządzania stresem i niepewnością. W kontekście pracowników ochrony zdrowia, którzy często pracują pod dużym stresem i są narażeni na wypalenie zawodowe, Mindfulness może być szczególnie korzystny gdyż w sposób holistyczny wpływa na budowanie odporności człowieka. Promowanie kultury wspierającej uważność i dobrostan psychiczny przyczynia się do trwałych korzyści dla całego personelu.
—————————–
Dlaczego lean management pasuje do medycyny?
Grzegorz Koczor, Lean Healthcare Polska
Sala A 13:40-14:10
Lean management idealnie pasuje do medycyny, ponieważ jego głównym celem jest eliminacja marnotrawstwa i optymalizacja procesów, co prowadzi do poprawy jakości usług i efektywności. Przykłady zastosowań lean management w medycynie obejmują skrócenie czasu oczekiwania na wizyty, poprawę przepływu pacjentów w szpitalach, redukcję błędów medycznych oraz optymalizację zarządzania zapasami. Lean pozwala na standaryzację procedur, co zwiększa bezpieczeństwo pacjentów i redukuje ryzyko błędów. Ponadto, angażowanie personelu medycznego w ciągłe doskonalenie procesów zwiększa ich zaangażowanie i zadowolenie z pracy. Lean management w medycynie to strategia, która przynosi korzyści zarówno pacjentom, pracownikom jak i pracodawcą tworząc bardziej harmonijne i efektywne środowisko pracy.
—————————–
7 nawyków skutecznego i angażującego menedżera nowoczesnego centrum medycznego.
Łukasz Laskowski, Poziom 4
Sala A, 14:40-15:10
Nawyk to nieświadoma kompetencja. Robisz coś, nie myśląc o tym, że właśnie to robisz. Każdy z nas ma nawyki. Grunt, żeby pchały nas we właściwą stronę. Podczas tego wystąpienia dowiesz się, jakie nawyki możesz wykształcić u siebie, żeby być jeszcze bardziej skutecznym kierownikiem, menedżerem, szefem dla swojego zespołu. Co właściwie oznaczają w pracy z Twoim zespołem? Jak przekuć posiadane umiejętności w nawyki skutecznego działania?
—————————–
Odpowiedzialność za wadliwy sprzęt medyczny.
Jolanta Pietrkiewicz-Knecht, WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr sp. k.
Sala B, 11:40-12:10
O czym należy pamiętać wybierając sprzęt medyczny? Co należy zrobić w przypadku stwierdzenia jego wadliwości oraz kto może ponosić za nią odpowiedzialność? Producent, dystrybutor, personel medyczny, podmiot leczniczy, a może sam pacjent? Jakie procedury warto wdrożyć, aby zminimalizować ryzyko odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez taki sprzęt? Podczas prezentacji poszukamy odpowiedzi na te i wiele innych pytań związanych z odpowiedzialnością za wadliwy sprzęt medyczny.
—————————–
Wpływ regulacji dotyczących AI na działalność leczniczą.
Adwokat Katarzyna Czyżewska, adwokat Dariusz Tarabasz, Czyżewscy Kancelaria Adwokacka
Sala B, 12:40-13:10
Prace nad regulacją wykorzystania sztucznej inteligencji są na bardzo zaawansowanym etapie. Regulacja ta nie ogranicza się jednak tylko do jednego elementu o którym mówi się najczęściej w tym kontekście tzw. AI Act. Celem szkolenia będzie przybliżenie praktycznych konsekwencji wynikających z projektowanego prawa. Najważniejsze zagadnienia to problem prawa do danych wykorzystywanych do trenowania algorytmów, prawa do wyjaśnień, praw pacjenta a także oceny ryzyka. Uczestnicy dowiedzą się też w na co trzeba będzie zwracać uwagę wybierając dostawcę AI i jakimi dokumentami będą musieli dysponować. Ważnym elementem będzie to kto i w jakim zakresie będzie odpowiedzialny za działanie AI a także z jakimi sankcjami będzie trzeba się liczyć jeśli nowe przepisy nie zostaną wprowadzone.
—————————–
Pacjent u świadczeniodawcy – jak prawidłowo realizować świadczenia zdrowotne?
Katarzyna Adamska, LEX MEDICAL Doradztwo Prawne
Sala C, 11:40-12:10
Wykład jest kompleksowym omówieniem zagadnień związanych z pobytem pacjenta w placówce medycznej od momentu jego rejestracji na udzielenie świadczenia zdrowotnego, przez cały proces diagnostyczny. Podczas wykładu skupimy się na fundamentach prawnych związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych, w tym na zasadach ubezpieczenia zdrowotnego, ze szczególną uwagą dotyczącą samej rejestracji pacjenta na świadczenie zdrowotne. Przybliżymy również katalog praw pacjentów oraz wskażemy, jak prawidłowo ich przestrzegać oraz jakie są konsekwencje naruszenia tych praw przez świadczeniodawców. Podczas wykładu skupimy się również na niezbędnej dokumentacji medycznej ze szczególnym uwzględnieniem procedur dotyczących udzielanych świadczeń zdrowotnych w placówce. Celem wykładu jest zdobycie niezbędnej wiedzy do skutecznego zarządzania procesami związanymi z opieką zdrowotną, co pozwoli na podniesienie jakości świadczonych usług i zapewnienie pacjentom należnych im praw.
—————————–
Zmiany systemowe w realizacji umów z Funduszem – wybrane zagadnienia
Katarzyna Adamska, LEX MEDICAL Doradztwo Prawne
Sala C, 12:40-13:10
Podczas wykładu zostaną omówione kluczowe zmiany legislacyjne i systemowe, które pojawiły się w ostatnim czasie i mają bezpośredni wpływ na realizację świadczeń zdrowotnych oraz rozliczenia z NFZ. Przeanalizujemy jak nowe regulacje wpłyną na procesy zarządzania placówką medyczną, w tym na dokumentację, sprawozdawczość i rozliczenia finansowe. Wykład obejmie również praktyczne wskazówki dotyczące dostosowania się do nowych wymogów, zarządzania ryzykiem oraz optymalizacji procesów w celu zapewnienia płynności i zgodności z przepisami. Dzięki udziałowi w wykładzie uczestnicy zdobędą niezbędną wiedzę i narzędzia, które pozwolą im skutecznie zarządzać zmianami i uniknąć potencjalnych problemów związanych z realizacją umów z Funduszem.
—————————–
Obrażają się stajenni i podkuchenne, jak budować postawę asertywną wobec wymagających pacjentów.
Łukasz Laskowski, Poziom 4
Sala C, 17:20-17:50
Mówi się, że asertywność to sztuka odmawiania. No nie w przypadku placówki medycznej 😉 Spróbuj odmówić pacjentowi pomocy w jego dolegliwościach, a na pewno zostaniesz bohaterem Internetów. Podczas tego wykładu poznasz czym jest mechanizm obrazy i jak w niego nie wpadać. Jak nie dać się ponieść niepotrzebnym negatywnym emocjom i jak w stanowczy, ale kulturalny sposób wyznaczyć granicę… tym najbardziej wymagającym pacjentom.
—————————–
Wybór właściwego systemu do prowadzenia placówki medycznej
Jakub Ożga, Właściciel Medyc.pl
Sala D, 12:10-12:40
Zapraszamy na prelekcję Jakuba Ożga, poświęconą wyborowi właściwego systemu do prowadzenia placówki medycznej. W dobie cyfryzacji, efektywne zarządzanie placówką wymaga nowoczesnych narzędzi IT, które usprawnią codzienną pracę, zwiększą efektywność oraz poprawią jakość świadczonych usług. Jakub Ożga, ekspert w dziedzinie informatyki medycznej, przedstawi kluczowe kryteria wyboru systemu, omówi dostępne rozwiązania na rynku oraz podzieli się praktycznymi wskazówkami i doświadczeniami z wdrożeń w różnych placówkach. Dołącz do nas, aby dowiedzieć się, jak wybrać system, który najlepiej odpowiada potrzebom Twojej kliniki i pacjentów.
—————————–
Newsletter – proste i skuteczne narzędzie utrzymywania kontaktu z pacjentem.Fundacja rodzinna jako forma zabezpieczenia prywatnego majątku
Dorota Gładkowska, Case Consulting
Sala D, 12.40 – 13.10
W dobie obostrzeń w zakresie promocji, które ustawodawca narzucił branży medycznej, newsletter z wymogiem świadomej zgody na subskrybcję jest najbezpieczniejszym i jednocześnie wciąż mało wykorzystywanym narzędziem marketingowym służącym do budowania i podtrzymywania relacji z klientem/pacjentem. Jak zaplanować newsletter? Jakie treści w nim zamieszczać? Które narzędzia będą optymalne do jego wysyłania? Skąd czerpać inspirację do publikowania treści? Jak często publikować? Zapraszam do posłuchania odpowiedzi na te pytania.
—————————–
Fundacja rodzinna jako forma zabezpieczenia prywatnego majątku
Aleksander Petrys. WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr sp. k.
Sala D, 13.40 – 14.10
Omówimy definicję i strukturę fundacji rodzinnej, korzyści płynące z jej założenia, aspekty prawne i podatkowe oraz przykłady praktyczne. Przedstawimy także proces zakładania fundacji rodzinnej krok po kroku. Prezentacja skierowana jest do specjalistów z sektora medycznego, którzy, szukają skutecznych rozwiązań dla ochrony i zarządzania swoim majątkiem. Celem jest dostarczenie praktycznej wiedzy i narzędzi do świadomego planowania finansowego oraz zabezpieczenia przyszłości rodziny oraz ich działalności medycznej.